زمانی برای بازنگری زمان بازی

با رسیدن نوستالژی خانوادگی به سطحی بالاتر، زمان آن رسیده است که زمان بازی را بازنگری کنید و در این فرایند نحوه تفکر درباره اسباب‌بازی‌ها را تغییر دهیم. سال گذشته همین موقع، غرق در بازی‌های و ابزارهای دیجیتالی بودیم. اسباب‌بازی کودکان تا آنجا که می‌توانست از تکنولوژی بالایی برخوردار بود. سپس همه‌گیری کووید-19 اتفاق افتاد. ناگهان همه مجبور شدند عادات جدیدی را اتخاذ کنند. واقعا چاره‌ای نداشتیم جز اینکه دست‌ها را کاملا و مکررا بشوییم. ضد عفونی کننده همراه داشته باشیم. ماسک بزنیم و مهمتر از همه فاصله اجتماعی را حفظ کنیم. برای اینکه ایمن تر باشیم، در حباب خانواده خود فرو رفتیم و به انزوا رفتیم. با این حال، در طول مسیر، تغییرات مثبت بیشتری در نحوه سازگاری خانواده‌ها با این واقعیت جدید رخ داد.

تکنولوژی و هنجار جدید

ما به عنوان والدین شاهد این امر بوده‌ایم که فرزندانمان در برابر چشمان ما بیشتر از قبل به تکنولوژی توجه می‌کنند – ظاهرا این توجه به افراد جوانتر و جوانتری تعمیم می‌یابد! بسیاری از ما متوجه شده‌ایم که حتی یک کودک دو ساله می تواند از iPad برای تماشای کارتون استفاده کند. برخی از والدین تلاش کرده‌اند تا جایی که ممکن است صفحه نمایش را از زندگی فرزندان خود دور نگه دارند. این امر به این دلیل است که نمی‌خواهند بچه‌ها با این تفکر بزرگ شوند که داشتن صفحه نمایش در اطراف آنها هنجار است. اغلب به این والدین یادآوری می‌شود که امروزه صفحه نمایش یک امر معمول است. در واقع این موضوع ممکن است حتی چیز خوبی باشد. در انزوای اجتماعی، ما به طور فزاینده‌ای مشتاق ارتباط مجدد با دوستان و خانواده بودیم. ایجاد جلسات Zoom این امکان را ایجاد می‌کند. با این حال، هنجار جدید به این معنا نیست که ما نتوانیم با اسباب‌بازی‌های فیزیکی خود ارتباطی قوی‌تر برقرار کنیم. اکنون زمان داریم تا زمان بازی را بازنگری کنیم.

سه شیوه برای بازنگری زمان بازی

تمرین بیرون از خانه

در دوران همه گیری بسیاری از خانواده‌ها زمان بیشتری را با هم گذراندند. اگر به شیوه‌ای خلاقانه به آن بپردازید، این موضوع می‌تواند خوب باشد. بسیاری از خانواده‌های جوان از زمان اضافی که با رفت و آمد نکردن با دیگران به دست آورده‌اند نهایت استفاده را می‌برند. وقتی ساعت مدرسه و دفتر تمام شد، با هم به پیاده‌روی عصرگاهی می‌روند. گذراندن وقت در خارج از منزل به ویژه اگر دور کاری می‌کنید، مفید است. این کار موجب می‌شود بچه‌ها از هوای تازه استفاده کنند و آنها را از نظر بدنی فعال نگاه دارد. می‌توانند اسباب‌بازی‌هایی مانند توپ ، طناب پرش یا حلقه را با خود بیرون ببرند. از این اسباب‌بازی‌ها نه تنها برای تمرینات بدنی، بلکه به عنوان روش‌های خلاقانه برای ارتباط مجدد نیز استفاده کنید. وقتی به همه ما اجازه داده می‌شود که در فاصله ایمن از یکدیگر قرار گیریم؛ این اسباب‌بازی‌های روتین‌ ممکن است برای دوستان نیز به یک تجربه ارتباطی مهم بدل شود.

زمانی برای بازنگری زمان بازی کردن

سرگرمی‌های جدید

این بار مبارزه با کووید-19 به بچه‌ها کمک می‌کند تا با ساختن چیزهای جدید آشنا شوند. وقتی بچه‌ها از چیزی که درست کرده یا به درست کردن آن کمک کرده‌اند استفاده کنند، همانند یک کاردستی بافتنی یا یک نان ساده خانگی، احساس خوبی پیدا می‌کنند. وضعیت امروز پدیده‌ای بی‌سابقه‌ای را پدید آورده است که تاکنون نمونه آن دیده نشده بود. بسیاری از خانواده‌ها از دیدن کوه‌هایی که قبلا توسط مه پنهان شده بودند، در خانه خود، شگفت زده می‌شوند. بسیاری از بچه‌ها سرگرمی جدیدی برای کاوش در آسمان شب ایجاد کرده‌اند. اگر فرزند شما این علاقه را از خود نشان داد، تلسکوپ ارزش سرمایه‌گذاری برای کاوش آسمان توسط بچه‌ها را دارد.

مهار تکنولوژی به منظور استفاده در بازیهای مجازی

تماس‌های ویدئویی در صفحه‌های بزرگتر مانند لپ تاپ می‌تواند احساس ارتباط با دوستان و خانواده را در کودکان ایجاد کند. با والدین خود تماس بگیرید و تماسی ویدیویی یا تاریخ پخش مجازی را برنامه‌ریزی کنید. تحت نظارت والدین، بچه‌های زیر شش سال (و بیش از شش سال) نیز می‌توانند با دوستان خود گپ بزنند و چیزهای هوشمندانه‌ای را که در هنگام ساخت کاردستی پدید آورده‌اند به یکدیگر نشان دهند. می‌توانند داستان‌های خنده‌داری را در مورد آنچه در پیاده‌روی امروز اتفاق افتاده برای یکدیگر تعریف کنند. و کیک شکلاتی خوشمزه‌ای که در تهیه آن به مامان یا بابا کمک کردند را برای دوستانشان توصیف کنند. تماس می‌تواند پس از یک دوره زمانی توافق شده، مانند بیست دقیقه به پایان برسد. این کار خیلی به بچه‌ها کمک می‌کند. معاشرت با همسالان بسیار مهم است. حتی می‌توانید یک شب سینمای مجازی برای آنها ترتیب دهید. آنها و دوستانشان می‌توانند یک فیلم را همزمان در خانه تماشا کنند و در طول فاصله فیلم یا بعد از آن با تماس ویدیویی با یکدیگر صحبت کنند. برخی از سرویس‌های پخش کننده حتی ویژگی‌های تنظیم ساعت را نیز برای این کار دارند و آن را آسان کرده‌اند. می‌توانید فیلم‌ها را شروع کرده و موقتا متوقف کنید تا مطمئن شوید همه شما به طور همزمان تماشا می‌کنید. همچنین می‌توانند درباره فیلم، موسیقی و هر چیز دیگری که می‌خواهند چت کنند.

بازنگری زندگی

شکی نیست که زندگی دچار تغییر شده است. زندگی روزمره ما طی سال اخیر متفاوت بوده است. نباید وحشت کنیم. فقط با تغییرات پیش بروید و از فرصت‌هایی که به فرزندان خود تجربیات مثبت و سازنده می‌دهد، نهایت استفاده را ببرید. اگر آماده جستجو باشیم، می‌توان در شرایط مه‌آلود کنونی موقعیت‌های زیادی به دست آورد. بنابراین برای بازنگری زمان بازی وقت بگذارید و از شیوه‌های جدید بازی کردن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید